
Niet Alleen Het Weer Zat Tegen
De afgelopen week zijn we druk geweest met de voorbereiding voor de thuiswedstrijd in Meerkerk, Lees Meer

Maximale Score In Alphen
Lang nagenieten na het binnenhalen van de Europese titel was er niet bij, want afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd meetellend voor het Nederlands kampioenschap alweer op de agenda.Lees Meer

Yessssss, We Did It Again !!!
Het Europees Kampioenschap tractorpulling werd dit jaar in Nederland georganiseerd, Lees Meer

PRETTIGE FEESTDAGEN

Ontknoping In Zele
In voorbereiding op de voor ons belangrijkste wedstrijd van 2016 hebben we, zeker gezien de toch wat tegenvallende resultaten van de afgelopen wedstrijden, alles dubbel gecheckt en het profiel van de banden nog wat aangescherpt, om niets a...Lees Meer
na het uitlezen van de data in Lochem en verdere controle in Nieuwegein bleek het noodzakelijk de zuigers en zuigerbussen te vervangen, dat na een wedstrijd alles baggervrij moet worden lijkt bijna standaard dit seizoen.
Toch werd de klus weer geklaard en zijn we bijtijds en vol goede moed op zaterdagmorgen naar Meerkerk vertrokken om daar de verdere voorbereidingen te treffen om op tijd klaar te zijn voor de ontvangst van onze sponsoren, leden van de club van 100 en andere genodigden.
Nadat de 3,5 ton vrije klasse op de baan was geweest was het rond 12 uur, vanuit ons oogpunt gezien, tijd voor de hoofdact van de dag, de Prostockklasse.
Doordat de weersomstandigheden en vooruitzichten niet echt positief waren werd er besloten een floating finisch (de fullpull-lijn ligt dan op 110 meter) te hanteren, en was er op het moment dat de Extreme Temptation mocht aanhaken alleen door Snoopy een fullpull gereden.
Er werd gekozen om aan de linkerzijde van de baan te starten omdat daar zoals het leek het meeste grip was, na het optoeren kwam de Extreme Temptation goed van zijn plaats en werd na een mooie run de fullpull-lijn gepasseerd, al leek onze run minder overtuigend dan die van Snoopy, en plaatsten wij ons voor de finale.
Aan de run van Rocky kwam, door het trekken van de noodstop op ca. 90 meter, een abrupt einde maar rolde door de niet goed werkende sleepwagen â€Keep Moving†uit tot over de fullpull-lijn, na bestudering van de videobeelden bleek ook bij de run van Snoopy de sleepwagen niet goed te hebben gewerkt.
Omdat de sleepwagen niet meer gerepareerd kon worden werd besloten met een andere sleepwagen verder te gaan, wat reglementair tot gevolg heeft dat de gehele klasse opnieuw gereden moet worden.
Zover is het door het helaas niet gekomen, want de weergoden gooiden wederom roet in het eten en kon de organisatie niets anders beslissen dan het resterende programma af te lassen.
De weeromstandigheden hadden geen invloed om te stemming bij onze standplaats en werd onder het genot van een hapje, waarvoor wij het Sledge Hammer team bedanken voor hun onovertroffen Farm frites, en een drankje over de gang van zaken gesproken en hebben wij nieuwe contacten gelegd.
Wij willen hierbij ook alle aanwezigen bedanken voor hun aanwezigheid en hun positieve bijdrage, waardoor dit toch een geslaagde dag is geworden.
We gaan ons nu voorbereiden op het Europees Kampioenschap wat op 3 en 4 september verreden wordt in Alahärmä (FIN).
Toch werd de klus weer geklaard en zijn we bijtijds en vol goede moed op zaterdagmorgen naar Meerkerk vertrokken om daar de verdere voorbereidingen te treffen om op tijd klaar te zijn voor de ontvangst van onze sponsoren, leden van de club van 100 en andere genodigden.
Nadat de 3,5 ton vrije klasse op de baan was geweest was het rond 12 uur, vanuit ons oogpunt gezien, tijd voor de hoofdact van de dag, de Prostockklasse.
Doordat de weersomstandigheden en vooruitzichten niet echt positief waren werd er besloten een floating finisch (de fullpull-lijn ligt dan op 110 meter) te hanteren, en was er op het moment dat de Extreme Temptation mocht aanhaken alleen door Snoopy een fullpull gereden.
Er werd gekozen om aan de linkerzijde van de baan te starten omdat daar zoals het leek het meeste grip was, na het optoeren kwam de Extreme Temptation goed van zijn plaats en werd na een mooie run de fullpull-lijn gepasseerd, al leek onze run minder overtuigend dan die van Snoopy, en plaatsten wij ons voor de finale.
Aan de run van Rocky kwam, door het trekken van de noodstop op ca. 90 meter, een abrupt einde maar rolde door de niet goed werkende sleepwagen â€Keep Moving†uit tot over de fullpull-lijn, na bestudering van de videobeelden bleek ook bij de run van Snoopy de sleepwagen niet goed te hebben gewerkt.
Omdat de sleepwagen niet meer gerepareerd kon worden werd besloten met een andere sleepwagen verder te gaan, wat reglementair tot gevolg heeft dat de gehele klasse opnieuw gereden moet worden.
Zover is het door het helaas niet gekomen, want de weergoden gooiden wederom roet in het eten en kon de organisatie niets anders beslissen dan het resterende programma af te lassen.
De weeromstandigheden hadden geen invloed om te stemming bij onze standplaats en werd onder het genot van een hapje, waarvoor wij het Sledge Hammer team bedanken voor hun onovertroffen Farm frites, en een drankje over de gang van zaken gesproken en hebben wij nieuwe contacten gelegd.
Wij willen hierbij ook alle aanwezigen bedanken voor hun aanwezigheid en hun positieve bijdrage, waardoor dit toch een geslaagde dag is geworden.
We gaan ons nu voorbereiden op het Europees Kampioenschap wat op 3 en 4 september verreden wordt in Alahärmä (FIN).